Situasjonen skjedde rett over midtbanestreken, men Haaland ville vært alene gjennom om han ikke hadde blitt revet ned. TV 2s ekspert Jesper Mathisen var klinkende klar på at Hendry burde blitt utvist, men han fikk bare gult kort. – Etter min mening burde han ha blitt sendt rett i garderoben, sa Mathisen. Haaland-scoring - Skottland snudde kampenDet ble han altså ikke, og lagene gikk til pause på stillingen 0-0 etter en ganske tam første omgang. Norge fortsatte å ha overtaket i andre omgang, og det tok ikke veldig lang tid før Norge ropte på straffe.
Norge fikk imidlertid ingen pangstart på kampen, og de klarte ikke å true Skottland i nevneverdig grad i starten av oppgjøret. Solbakkens menn hadde uansett ballen mest, og etter 13 minutter spilt kom kampens første sjanse. Les også: Børs: Slik spilte Norge mot SkottlandOla Solbakken slo inn fra venstre etter godt norsk spill, og inne i feltet tok en umarkert Alexander Sørloth sats. Han klarte imidlertid ikke å styre headingen til en av sidene til Skottlands keeper, og da fikk Angus Gunn reddet greit unna.
Haaland pådro seg en liten smell i foten mot slutten av torsdagens privatlandskamp mot Færøyene på Ullevaal, og jærbuen blir dermed ikke med til Glasgow. Landslagssjef Ståle Solbakken henter ikke inn noe erstatter. – Det er selvsagt synd at Erling ikke blir klar til kampen på søndag, men vi kommer ikke til å hente inn en erstatter. Dette er en fin anledning for de offensive spillerne i troppen til å vise seg frem, sier Solbakken. Selvik i målNorge spiller sin siste EM-kvalifiseringskamp mot Skottland borte søndag kveld.
Scotland - Norway live resultat, H2H og lagoppstilling Skottland har spilt mot Norge i 1 kamper denne sesongen. Currently Under TV Channels section you can find the list of all channels that broadcast ...
Norge - Skottland - 17.06.2023 18.00 Resultat, lagoppstillinger, dommere, kampfakta og hendelser i kampen mellom Norge og Skottland. NFF TV · Forbundstinget i 2024 · Skjemaer og kontrakter · Våre ...
Erling Braut Haaland melder forfall til Skottland-kampen – ute med en smell i fotenDet skriver Norges fotballforbund i en pressemelding. – Skaden er ikke alvorlig, men han har såpass mye smerter og noe innskrenket funksjon at Skottland-kampen dessverre kommer litt for tidlig, sier landslagslege Ola Sand.
Over en halv million så Norge kollapse mot SkottlandNorge raknet på slutten mot Skottland og tapte 1-2. Foto: Fredrik Varfjell / NTB TV 2 nådde 572. 000 seere i sluttminuttene da Skottland vendte til 2-1-seier over de norske fotballherrene i EM-kvalifiseringen lørdag. Av NTB | 19. 06. 2023 11:49:04 Sport: Det skriver Kampanje, som kan fortelle at det i gjennomsnitt var 421. 000 som så kampen på fjernsyn.
Men det handler ikke om Leo, det handler om laget. Vi vinner sammen og vi taper sammen, så jeg gidder ikke å høre noe mer snakk om Leo. Det er oss som lag som har tapt i dag, og sånn er det, sier Ødegaard bastant. En gråkvalt og sønderknust Leo Østigård uttalte seg til TV 2 etter kampen. 23-åringen brukte nesten et halvt minutt på å samle seg før han klarte å svarte:– Det er selvfølgelig tungt. Landslaget betyr veldig mye for meg, og vi gjør alt vi kan. Også sier det stopp for min del. Selvfølgelig står vi sammen som et lag, men det er klart at jeg føler på det, uttalte Østigård til TV 2. – Det er desidert verste. Jeg skulle ønske jeg kunne gjøre noe med det, men når jeg får fullstendig krampe i begge legger på 1-1-målet er det bare å beklage, egentlig.
Norge - Skottland - Fiasko: - Noe av det verste 17. juni 2023 — ULLEVAAL STADION (Dagbladet): Norge var på vei mot seier. Så byttet Ståle Solbakken ut Erling Braut Haaland, og Skottland snudde kampen med ...
Dette laget tror Mathisen Norge starter med mot Skottland 14. juni 2023 — LANDSLAGSSJEF OG TV-EKSPERT: Ståle Solbakken (t.v) og Jesper Mathisen. Dette laget tror Mathisen Norge starter med mot Skottland.
Det rakner fullstendig i forsvaret. Det er jo så pinlig dette her. Det er «Auf Wiedersehen» til EM i Tyskland, kommenterte Alsaker. – Gidder ikke snakke om detNorges kaptein, Martin Ødegaard, var langt nede da han møtte pressen etter kampen. – Det er vanskelig å sette ord på hva vi føler nå. Det er veldig tungt, men vi må stå mer sammen en noen gang og backe hverandre, sier Ødegaard til et samlet pressekorps etter nedturen. Leo Østigård hadde en svært uheldig involvering i forkant av 1-1-scoringen. Ødegaard forteller at han allerede har snakket med stopperen om hva som skjedde. – Ja, han fikk en krampe eller noe sånt.
I en så viktig kamp. I sluttminuttene, sa TV 2s kommentator Øyvind Alsaker da Skottland snudde kampen. – Det er uvirkelig å se slikt forsvarsspill i en så viktig landskamp, fulgte Jesper Mathisen opp. Les også: Solbakken kritiseres etter byttene: – UforståeligNorge står nå bare med ett poeng etter tre spilte kamper i EM-kvaliken, og håpet om å kvalifisere seg til EM via vanlig kvalik ser ut til å allerede være ute. Øyvind Alsaker mente dette var spikeren i kista for Norges håp om å sikre deltakelse i EM i Tyskland neste sommer. – Det er fullstendig kollaps.
Skottland mot Norge på tv 19 november 2023 for 3 timer siden — Skottland mot Norge på tv 19 november 2023 for 6 timer siden — Søndag fra kl. 20.30: Se Skottland-Norge på TV 2 Direkte eller TV 2 Play.
Ødegaard forsvarer lagkameraten: – Gidder ikke høre snakk om detNORGE - SKOTTLAND 1-2:ULLEVAAL STADION (Nettavisen): Norge var nødt til å få med seg et godt resultat i lørdagens EM-kvalifiseringskamp mot Skottland etter en tung start på kvaliken. Det så lenge lovende ut for Norge etter Erling Braut Haaland sendte Ståle Solbakkens menn i ledelsen etter en time spilt, men på slutten raknet Norge fullstendig. På to minutter snudde Skottland kampen etter svakt norsk forsvarsspill, og fortvilte Norge-spillere måtte se seieren glippe helt på tampen av oppgjøret. – Det er nesten så jeg ikke tror det jeg ser.
Haaland reiser hjem fra landslagssamlingen – ikke med for 19 timer siden — GLASGOW (VG) Erling Braut Haaland (23) spiller ikke søndagens landskamp mot Skottland. Det bekrefter Norges fotballforbund i en pressemelding.
Jeg klarer ikke å bevege meg. Stor Sørloth-sjanseNorge fikk en tung start på EM-kvalifiseringen og fikk bare med seg ett poeng fra de to første kampene mot Spania og Georgia i mars. Dermed var Solbakkens menn avhengig av et godt resultat lørdag kveld for å ikke bli hektet helt av i kampen om en EM-plass.
Noen minutter senere kom det noen halvveis rop fra Norge om straffe etter en ball gikk opp i armen på en Skottland-forsvarer, men VAR brukte kort tid på å avvise ropene. Skottland kom mer med i kampen utover i omgangen, men verken de eller Norge skapte særlig store sjanser. I det kampen nærmet seg pause kom John McGinn til en god mulighet da han fikk skyte fra en farlig posisjon, men Stefan Strandberg fikk blokkert avslutningen. Noen minutter senere fikk Norge muligheten til å kontre, men i det Haaland startet løpet sitt for å bli sent gjennom ble han lagt i bakken av Skottlands Jack Hendry.
Moi på benken: Slik starter Norge mot Skottland 17. juni 2023 — Erling Braut Haaland er tilbake for Norge nesten ni måneder etter sin forrige landskamp. Han spiller på topp mot Skottland for et fullsatt ...
Skottland med drømmestart i Norges gruppe – McTominay 25. mars 2023 — (Skottland – Kypros 3–0) Norges antatt argeste konkurrent i EM-kvalifiseringen åpnet med en oppskriftsmessig seier mot Kypros.
Skottland mot Norge på tv 19 november 2023 Livestream for 3 timer siden — Skottland mot Norge på tv 19 november 2023 Livestream TV Den skotske landslagssjefen har tatt ut en tropp på 23 mann til kampen mot Norge i ...
PM: Norges tropp mot Færøyene og Skottland 7. nov. 2023 — Norge møter Færøyene til privatlandskamp på Ullevaal Stadion 16. november og Skottland til EM-kvalifiseringskamp i Glasgow 19. november. Norges ...
Fotball landslagskamper for Norge på TV & Live stream TVkampen gir deg en komplett TV og LIVE Stream oversikt for alle norske herre landslagskamper i fotball. Se tid og kanal for Norges kamper i dag.